BUDUĆNOST SPORTA IZ UGLA JEDNOG OD NAJTROFEJNIH TRENERA DANAŠNJICE



Kejti Ledecki, najbolja plivačica slobodnim stilom u istoriji plivanja, osvojila je sve medalje koje su se mogle osvojiti i postavila svetske rekorde na 200, 400, 800 i 1500 metra značajno nadmašivši vremena prethodnih šampionki. Njen trener, Brus Gemel, komentariše: „Stalno me pitaju kako sam trenirao Kejti? Dođe mi da jednog dana celu priču skratim na jednu rečenicu: Kejti trenira kao konj i uporna je kao mazga“.

Naravno da je istina da ogroman deo Kejtinog uspeha leži u spartanskoj radnoj disciplini mada stručnjaci tajnu vide i u tome što ima jedan od najefikasnijih zamaha u plivačkom sportu. Kejti, pored više sati provedenih u bazenu, svakodnevno koristi dostignuća sportskih nauka. Revnosno analizira rezultate testova vezano za ishranu i krvotok i proučava video snimke sa trennga i takmičenja tragajući za načinima da dodatno unapredi pokrete ruku i šaka.

Postoji još jedna značajna komponenta Kejtinog uspeha o kojoj se ne govori naglas a koju trener Brus Gemel nagoveštava sledećom izjavom:

„Mislim da još nismo otkrili pravu moć ljudskog uma. To je sledeća prepreka koju moramo savladati u narednih 30 godina: da treniramo um kao što treniramo telo. To je polje na kome će u budućnosti biti najviše napretka“.

 

BUDUĆNOST SPORTA IZ UGLA JEDNOG OD NAJTROFEJNIH TRENERA DANAŠNJICE



Šta je mentalni trening i čemu služi … 1



Šta je Mentalni trening, čemu služi i kome je namenjen

Najuprošćenije rečeno mentalni trening je trening svesne kontrole emocionalnih i fizioloških reakcija koje nam se „spontano“, bez našeg uvida i želje događaju. Te neželjene reakcije često imaju negativan efekat kako na rezultate onoga što radimo tako i na celokupno fizičko i mentalno zdravlje i odnose sa osobama sa kojima radimo i živimo.

Mada je zbog same prirode aktivnosti mentalni trening nazastupljeniji u profesionalnom sportu i oblastima koje su fokusirane na vrhunsko postignuće danas je on nezaobilazni pratilac modernog biznisa i uspeha u gotovo svim profesijama.
S druge strane i obični ljudi koji nemaju posebno izražene ambicije za poslovnom ili nekom drugom izvrsnošću nalaze da im je mentalni trening od velike koristi u očuvanju fizičkog i mentalnog zdravlja i opšteg osećanja životnog zadovoljstva i radosti.

Kao rezultat mentalne utrenirnosti osoba postiže znatno veći nivo samopouzdanja, ojačava kapacitet da se adaptira na stalno promenljive uslove života i rada, usavršava sposobnost „otpornosti“ (rezilijentnosti) u susretu sa teškim i krupnim zivotnim događajima i izazovima i postiče mentalnu fleksibilnost i agilnost u smislu otvaranja novih perspektiva.

Kroz mentalni trening učimo kako da mislimo efektivnije i kontrolišemo emocije i fiziološke reakcije.

 

Šta je mentalni trening i čemu služi … 1